Τετάρτη, 13 Νοεμβρίου 2013

Αποδοχή της διαφορετικότητας! Εναλλακτικοί τρόποι διδασκαλίας

Αν ρωτήσουμε τους γονείς μας, αν υπήρχε στην τάξη του σχολείου τους κάποιο παιδάκι που δυσκολευόταν πολύ στην εκμάθηση των μαθημάτων του σχολείου, η απάντηση σίγουρα θα είναι θετική. Η λύση και η απάντηση που δινόταν από τους γονείς και τους δασκάλους...συχνή και εύκολη.."Δεν παίρνει τα γράμματα. Δεν πειράζει, ας κάνει κάτι άλλο."



Η ικανότητα να μαθαίνουμε, όπως και η ικανότητά μας να μιλάμε και γενικά και η επικοινωνία, αποτελούν μέρος του έμφυτου δυναμικού μας. Για πολλά χρόνια, οι δυσκολίες που συναντούσαν ορισμένα άτομα στη μάθηση θεωρούνταν ως φυσική απόρροια του γεγονότος ότι όλοι οι άνθρωποι δεν είναι το ίδιο ικανοί. Η άποψη αυτή είχε ως συνέπεια, να ενοχοποιεί το ίδιο το άτομο στην τυχούσα αποτυχία του. Η σύγχρονη όμως αντίληψη αναγνωρίζει ίδιες δυνατότητες στα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες και εστιάζει στην εύρεση εναλλακτικών τρόπων διδασκαλίας. 




Οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να μην βλέπουν την τάξη ως μάζα, αλλά το κάθε παιδί ως διαφορετική οντότητα και προσωπικότητα. Οι εναλλακτικοί, πολλές φορές, τρόποι διδασκαλίας, αλλά και πιο απλοί τρόποι όπως εικόνες, παράδοση του μαθήματος από τα ίδια τα παιδιά με προετοιμασία, μπορεί να φέρουν εκπληκτικά αποτελέσματα. Σήμερα, πολλά μαθήματα βασίζονται στην απομνημόνευση και στη στείρα εκμάθηση, χωρίς ουσιώδη κατανόηση αυτού που διαβάζουν οι μαθητές- ένας τέτοιος τρόπος γενικά, αλλά πολύ περισσότερο σε ένα παιδί με μαθησιακές δυσκολίες δεν θα βοηθήσει στο να ανακαλέσει και να θυμηθεί αυτό που διάβασε περισσότερο από μία ημέρα (μπορεί και λιγότερο).

Ο εκπαιδευτικός έχει ως στόχο να "βγάλει" μέσα από το παιδί τον τρόπο με τον οποίο μπορεί να διδαχθεί και όχι να εφαρμόζει έναν και μόνο τρόπο για όλα τα παιδιά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημασία σχολικής επιτυχίας.

Δεν είναι λίγες οι φορές που έχουμε ακούσει από μαθητές τις εκφράσεις: " Δεν ξαναδιαβάζω αυτό το μάθημα. " " Στο μάθημα αυ...